25 maja 2017 r. w szkolnej sali medialnej odbyły się pokazy podsumowujące kolejny rok pracy z Kompasem moralnym – szkolnym programem wychowawczym.
Uczniowie z klasy 2 – a, b, c, d i 3 – a, b, c opowiedzieli o wartościach – drogowskazach, jakie wybrali w tym roku szkolnym.
Klasa 3a swoje wystąpienie poświęciła ODWADZE i jej przejawom w różnych sytuacjach życiowych. Uczniowie poddali analizie tę wartość definiując ją własnym słowami i zestawiając je z ogólnie przyjętymi określeniami. Bardzo cenne było oddzielenie odwagi od brawury i przestroga przed brawurą, będącą najczęściej jedynie odwagą na pokaz.
Klasa 3b – zaangażowana w pomaganie innym, omówiła akcje charytatywne, w których uczestniczyła. Podjęła tez próbę odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto pomagać?” Uzupełnieniem wystąpienia uczniów był przegląd informacji o największych polskich organizacjach pomocowych.
Klasa 3c – skupiła swoje wystąpienie na ODPOWIEDZIALNOŚCI i zaprezentowała najciekawsze przemyślenia wybitnych postaci świata literatury i życia społecznego ujmujące ten temat.
Klasa 2a wybrała w tym roku MIŁOŚĆ, PRZYJAŹŃ I KOLEŻEŃSTWO jako najważniejsze wartości w swoim życiu. Zaprezentowano działania na terenie klasy – przypisywanie przez kolegów każdemu uczniowi cech charakterystycznych, określających i doceniających go w grupie. Uczniowie pokazali także prezentację, w której połączyli swoje zdjęcia z dzieciństwa z cytatami o przyjaźni.
Klasa 2b mówiąc o ODPOWIEDZIALNOŚCI podsumowała działania podejmowane przez uczniów w trakcie mijającego roku szkolnego oraz pokazała na planszy „gwiezdny” wykaz czynności, za które uczniowie przyjmują odpowiedzialność.
Klasa 2c zainspirowana powieścią „Mały Książę” opowiedziała o PRZYJAŹNI. Cytaty, ilustracje i własne przemyślenia z czytania lektury i oglądania filmu zostały zaprezentowane w kontekście klasowych przyjaźni.
Klasa 2d podsumowując swój rok z Kompasem opowiedziała o ODPOWIEDZIALNOŚCI
w podejmowaniu wyzwań szkolnych, ale także w zaangażowaniu w czasie pozaszkolnym. Wystąpienie uzupełniły wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów naszej szkoły, a dotyczącej podejścia do obowiązków szkolnych, ale także poczucia obowiązku w życiu rodzinnym.