Grupa 3-latków
5.30 – 8.00 schodzenie się dzieci do przedszkola,
zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci
8.00 – 8.20 zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia
rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
Ćwiczenia poranne
8.20 – 8.30 przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 śniadanie
9.00 – 10.00 realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
10.00 – 11.00 spacery, zabawy dowolne i ruchowe na placu zabaw lub na sali
11.00 – 11.15 przygotowanie do nauki języka angielskiego
11.15 – 12.00 przygotowanie do obiadu, obiad
12.00 – 13.50 leżakowanie, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
13.50 – 14.00 przygotowanie do podwieczorku
14.00 – 14.15 podwieczorek
14.15 – 16.30 ćwiczenia indywidulane z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Słuchanie
opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Czytanie
fragmentów książek. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
16.30 – 17.00 rozejście się dzieci do domów
Grupa 4-5-latków
5.30 – 8.00 schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci
8.00 – 8.20 zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, ćwiczenia
rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę. Rozmowy
kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
Ćwiczenia poranne
8.20 – 9.00 przygotowanie do śniadania, śniadanie
9.00 – 10.30 realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
10.30 – 11.30 spacery, zabawy dowolne i ruchowe na placu zabaw lub na Sali
11.00 –11.15 /11.30 przygotowanie do nauki języka angielskiego
11.13 – 12.00 przygotowanie do obiadu, obiad
12.00 – 12.30 odpoczynek, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej
12.30 – 13.50 ćwiczenia indywidulane z dziećmi, zajęcia logopedyczne, gry i zabawy
stolikowe, zabawy wg zainteresowań dzieci
13.50 – 14.15 przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek
14.15 – 16.30 ćwiczenia indywidulane z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Słuchanie
opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Czytanie
fragmentów książek. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.
16.30 – 17.00 rozejście się dzieci do domów
Grupa III „Żabki”
5.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci
REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
7.30 – 8.00 Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry i zabawy dydaktyczne, oglądanie książek i czasopism dziecięcych. Prace porządkowe. W poniedziałki i środy religia.
8.00 – 8.15 Zabawy poranne – ćwiczenia ruchowe.
8.15 – 8.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.
8.30 – 8.45 Śniadanie
8.45 – 9.00 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do zajęć
9.00 – 9.30 Zajęcia dydaktyczne będące realizacją treści z Programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i z podziałem na zespoły.
9.30 – 9.40 Czynności higieniczne
9.40 – 9.50 Przekąska owocowa, napój.
9.50 – 10.10 Zajęcia dydaktyczne będące realizacją treści z Programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i z podziałem na zespoły.
10.10 – 10.20 Przygotowanie do wyjścia na spacer, plac zabaw.
10.20 – 10.50 Pobyt na świeżym powietrzu.
10.50 – 11.00 Powrót, czynności samoobsługowe w szatni.
11.00 – 11.20 Zabawy według pomysłu dzieci na dywanie, utrwalenie piosenek, wierszyków, zabawy inscenizowane ruchem.
11.20 – 11.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
11.30 – 11.50 Obiad.
11.50 – 12.00 Czynności higieniczne.
12.00 – 12.30 Ćwiczenia relaksacyjne: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczycielkę.
Poniedziałek, piątek – język angielski.
12.30 – 13.50 Ćwiczenia utrwalające poznane wiadomości – zajęcia w kartach pracy, zajęcia wyrównawczo – kompensacyjne, zabawy dowolne, pobyt na świeżym powietrzu.
13.50 – 14.00 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
14.00 – 14.15 Podwieczorek.
14.15 – 14.25 Czynności higieniczne.
14.25 – 17.00 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
Grupa IV „Biedronki”
5.30 – 7.30 Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci
REALIZACJA TREŚCI PODSTAWY PROGRAMOWEJ
7.30 – 8.00 Zabawy konstrukcyjne, tematyczne, gry i zabawy dydaktyczne, oglądanie książek i czasopism dziecięcych. Prace porządkowe. W poniedziałki i czwartki religia.
8.00 – 8.15 Zabawy poranne – ćwiczenia ruchowe.
8.15 – 8.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.
8.30 – 8.45 Śniadanie
8.45 – 9.00 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do zajęć
9.00 – 9.30 Zajęcia dydaktyczne będące realizacją treści z Programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i z podziałem na zespoły.
9.30 – 9.40 Czynności higieniczne
9.40 – 9.50 Przekąska owocowa, napój.
9.50 – 10.10 Zajęcia dydaktyczne będące realizacją treści z Programu wychowania przedszkolnego z całą grupą i z podziałem na zespoły.
10.10 – 10.20 Przygotowanie do wyjścia na spacer, plac zabaw.
Poniedziałek, piątek – język angielski.
10.20 – 10.50 Pobyt na świeżym powietrzu.
10.50 – 11.00 Powrót, czynności samoobsługowe w szatni.
11.00 – 11.20 Zabawy według pomysłu dzieci na dywanie, utrwalenie piosenek, wierszyków, zabawy inscenizowane ruchem.
11.20 – 11.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
11.30 – 11.50 Obiad.
11.50 – 12.00 Czynności higieniczne.
12.00 – 12.30 Ćwiczenia relaksacyjne: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek czytanych przez nauczycielkę.
12.30 – 13.50 Ćwiczenia utrwalające poznane wiadomości – zajęcia w kartach pracy, zajęcia wyrównawczo – kompensacyjne, zabawy dowolne, pobyt na świeżym powietrzu.
13.50 – 14.00 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
14.00 – 14.15 Podwieczorek.
14.15 – 14.25 Czynności higieniczne.
14.25 – 17.00 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.